Zagreb 2

28 mei 2018 - Zagreb, Kroatië

Zagreb bekeken. De gratis parkeerplaats bij het centrum was vol, dus naar een garage bij een groot winkelcentrum. Daar een Originele Belgische friet gegeten, althans volgens het bord met de gerechten. Feitelijk waren het Franse frietjes. Toen ik probeerde dat aan de man die bediende duidelijk te maken, verontschuldigde hij zich want dat stond op de zak waar de frietjes in zitten. Verder gewandeld naar het centrum via een botanische tuin. Diny voelde zich eerst niet lekker, het was dan ook erg warm. Verder gegaan met de tram, goed op de plattegrond kijken in de overvolle tram waar uit te stappen. Gelukt, na de eerste kerk  bekeken te hebben en een terrasje gepakt een flinke klim naar de bovenstad, 2 kerken bekeken en vooral de oude straatjes en bijzondere gebouwen. Boven aangekomen een mooi uitzicht over de stad. Het kabeltreintje reed niet maar de trappen af gaat beter dan andersom. Weer op een andere tram gestapt om terug te gaan naar de parkeergarage. Verder nog wat gewinkeld.