Rovinj 1

29 mei 2018 - Rovinj, Kroatië

Naar Istrië vertrokken, een camping uitgezocht direct aan de Adriatische zee. Daar aan gekomen langs een half verharde weg bleek de camping heel kleine plaatsjes te hebben en was vol. Goedkoop bleek die ook niet want op de website hadden ze er niet bij gezet dat de prijzen in euro's waren ipv kuna's. Niet gelukt om daar te draaien, veel te klein. Verder te voet gaan verkennen en een geschikt plekje gevonden. Met de caravan aangekomen was er net een auto geparkeerd precies waar ik wilde draaien, bleek een Brit in een Kroatische auto. Situatie uitgelegd en hij was zeer bereidwillig om mee te werken, heeft ook nog aanwijzingen gegeven bij het achteruit insteken. Bedankt en verder naar de volgende camping bij Rovinj: Amarin. Hier willen we een week blijven, plek gevonden op 300 mtr van de kust. Gegeten op de camping bij het buffet restaurant voor €20 pp excl. drinken. Eten was niet goed warm, verder wel uitgebreide keus. Glas wijn ruim €7, gewoon een Chardonai. Niet meer doen dus.