Wasdag

27 juni 2018 - Veverská Bítýška, Tsjechië

We hebben voor 2 nachten afgesproken bij camping Hana omdat het tijd is voor een wasdag. Hieraan hebben we een deel van de ochtend besteed. Diny had niet veel puf om naar Brno te gaan, dus ben ik alleen gegaan. Dichtbij vertrok een boot die over de rivier naar Brno voer. Verder met de tram, hiervoor is Google Maps een goede gids waar niet alleen de te wandelen route maar ook al het openbaar vervoer wordt aangegeven. Vooral het centrum van  de stad bekeken waaronder het  oude raadhuis met de hangende opgezette krokodil die de legende van de draak voorstelt; de markt met markante gebouwen en monument en de kathedraal die best hoog staat waardoor de beenspieren flink getraind werden. De terugreis met openbaar vervoer gedaan waarbij het deel met de trein best lastig was, nog gezocht naar een kaartjes automaat omdat er een echt lange rij stond voor de 2 geopende loketten. toen ik klaar was met het tevergeefs zoeken was de rij geslonken en het juiste kaartje kunnen kopen door de bestemming van Google maps te laten zien. De reis verliep voorspoedig, in de bussen is een display waarop duidelijk de haltes worden aangegeven. Op de camping aangekomen hoorde ik duidelijk een Engelsman in gesprek met familie, hij was bezig met video-bellen, later ging zijn vrouw verder met een zelfde volume. Er was een grote gelijkenis met Onslow en Daisy uit de tv serie Schone Schijn qua uiterlijk, gedragingen en vooral het luide accent. Ze hadden een tent bij zich met een heel laag soort windschermpje die was versierd met een piratenvlaggetje. We hadden geen last maar wel veel plezier om hun taal en bijzondere gebruiken. Het was een mooie aanvulling op een Kroatische familie Flodder die in 2 koepeltentjes verbleven,

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl