Budapest

21 juni 2018 - Budapest, Hongarije

Vervolg van het bezoek aan de stad. We leren het openbaar vervoer al goed kennen en weten en, wie had dat vroeger gedacht, Diny verteld precies welke bus of metro we moeten hebben, bij welke halte we moeten overstappen en weer uitstappen bij ons doel. Vandaag  hebben we o.a. de Citadel bezocht, hoewel we een eind met de bus konden moesten we het laatste stuk nog behoorlijk stijl omhoog lopen, vandaag werd het 32º. Halverwege op een primitief terrasje een koude cola gedronken, dat hielp heel even. Boven op een hoogte van 230 meter hebben we een magnifique  uitzicht naar vrijwel  alle windstreken. Daarboven torent het bevrijdingsmonument, een vrouw die een palmtak omhoog houd. (Wikipedia) https://nl.wikipedia.org/wiki/Citadel_van_Boeda

Later de dag zijn we de binnenstad ingegaan en hebben 's avonds gegeten in een restaurant wat Jeroen had aanbevolen genaamd Fatal. Het was goed bezet en later begrepen we dat het bekend stond om de grote porties, als je die geheel opeet kan je dat fataal worden, zo begrepen we de naam. Maar in het Hongaars betekent het Houten bord, want daarop werden alle gerechten opgediend. Vandaag ging ik ook voor de grap even een stukje rennen, dat had ik niet moeten doen want later bleek mijn linkerknie geblesseerd. Overbelasting door de steile klim en daling kan ook de oorzaak zijn. Wel nog mooie foto's gemaakt van de oude markthal en de  Vrijheidsbrug.

1. Arjan:
    23 juni 2018
    Ik ben ook op de Citadel geweest, die kijkt uit over de Donau. Aan de voet van die Citadel ligt een mooi luxe hotel, daar heb ik enkele dagen gezeten.

Beterschap pa!
  2. Elsa:
    23 juni 2018
    Kunnen jullie nog wel slapen. Jullie maken zoveel indrukwekkende fantastische dingen mee 😉👍
  3. Carla van Teijlingen:
    1 juli 2018
    Wauw, heel leuk om te lezen allemaal!!

Helemaal leuk om te horen dat ma zich ontpopt als een echte wereldreiziger en feilloos de weg weet de vinden in een stad als Boedapest!! Chapeau ma; petje af!! 🙄