Budapest

20 juni 2018 - Budapest, Hongarije

Gisteren weer gerelaxt bij de caravan en wat rondgereden in de stad, winkels bezocht o.a. één voor caravan onderdelen en accessoires en tot slot een Auchan hyper supermarkt.. Vandaag een kaartje gekocht voor het openbaar vervoer, best goedkoop maar de kaartjes automaat bij onze halte werkte niet. Toch de bus genomen en met geld in de hand bij de chauffeur ingestapt, die gebaarde dat we snel door moesten lopen. Stelletje zwartrijders !. Na 2 haltes aangekomen bij de metro konden we wel kaartjes kopen, een ticket voor 7 dagen voor alle openbaar vervoer in de stad voor € 16,-. Nu de stad bezoeken, heeft overeenkomsten met Parijs, Bordeaux  en Londen. Imposante gebouwen waarvan veel aan de Donau die de stad splitst tussen het vroegere Boeda / Obuda en Pest. De lunch genoten met een schitterend uitzicht over de Donau en de stad.  https://nl.wikipedia.org/wiki/Boedapest   Het meest bijzondere vandaag was het Buda castle, een paleis waarin nu 3 musea zijn gehuisvest. https://en.wikipedia.org/wiki/Buda_Castle Vlak daarbij een gebouw waarvoor een traditionele wacht stond opgesteld die af en toe in beweging kwamen om een ceremonieel wisseling van wapens lieten zien.

1. Elsa:
    23 juni 2018