Budapest of in het Nederlands: Boedapest.

18 juni 2018 - Budapest, Hongarije

Vanuit Zalakaros vertrokken naar Budapest. Serieuze controle bij de grensovergang waarbij we zelfs de caravan moesten openmaken. (Vluchtelingen smokkel?) De snelwegen zijn goed berijdbaar maar de secundaire wegen doen aan Roemenië denken. Een dag tevoren een E-vignet gekocht via internet, dat is goed geregeld en vergeleken met Kroatië niet duur voor de tolwegen. Op de camping Arena aangekomen kregen we de meest uitgebreide informatie over de stad die we ooit meemaakten. Hoewel de man zijn verhaal al talloze malen moet hebben verteld was dit aan zijn enthousiasme niet te merken. Omdat we gelijktijdig met een Engels stel waren aangekomen konden we met z'n vieren aanschuiven aan de tafel en in duidelijk Engels veel bijzonderheden beluisteren. In de caravan werkt de Wifi alleen goed met de signaal versterker die ik jaren geleden heb gekocht. De dag verder op de camping doorgebracht met het opzetten van de luifel en rust. 's Avond gegeten in het restaurant / kantine van de universiteit op een paar honderd meter afstand. Arme studenten als je daarvan afhankelijk ben qua smaak. Het eten uit de warmhoudbakken was nauwelijks lauw te noemen en lag er waarschijnlijk al 2 uur in. Maar voor 1 soep, 2 hoofdgerechten en een flesje Cola zero was de prijs € 8,46.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Elsa: